Re: Η αιτία αστοχίας και η λύση για τον σεισμό.

#11
KiritoShu έγραψε:
seismic έγραψε:Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν οι έξυπνοι είναι ότι δεν βρίσκουν ανθρώπους να τους καταλάβουν.



Κρίμα που δε θα το νιώσεις ποτέ αυτό το συναίσθημα δηλαδή
Για να νιώσεις έξυπνος χρειάζεται αξιοκρατικό σύστημα και όχι το γραφειοκρατικό που έχουμε στην Ελλάδα. Οπότε δεν έχεις πολλές επιλογές παρά αυτές.
Αφού δεν μπόρεσα να πάω με αυτούς που όλοι μαζί τα φάγαμε πήγα με αυτούς που όλοι μαζί μπορούμε για να ταΐζουμε αυτούς που όλοι μαζί τα τρώνε

Re: Η αιτία αστοχίας και η λύση για τον σεισμό.

#13
seismic έγραψε:Αν μου βρείτε ένα άλλο πείραμα που να έγινε στα 43,34g φυσικού σεισμού πάνω σε μοντέλο υπό κλίμακα και δεν έπαθε τίποτα τότε θα τα παρατήσω. Νέο Άρθρο μου. http://www.efevresi.gr/%ce%b1%cf%80%cf% ... %bc%ce%b1/


Μη με προκαλεις να αρχίσω το ψάξιμο
Αν κάτι πάει στραβά, ίσιωσέ το.
Αν δεν μπορείς, αγνοησέ το.
Άλλωστε η ζωή συνεχίζει.
Το αν θα την ακολουθήσεις είναι δικό σου θέμα

Re: Η αιτία αστοχίας και η λύση για τον σεισμό.

#14
KiritoShu έγραψε:
seismic έγραψε:Αν μου βρείτε ένα άλλο πείραμα που να έγινε στα 43,34g φυσικού σεισμού πάνω σε μοντέλο υπό κλίμακα και δεν έπαθε τίποτα τότε θα τα παρατήσω. Νέο Άρθρο μου. http://www.efevresi.gr/%ce%b1%cf%80%cf% ... %bc%ce%b1/


Μη με προκαλεις να αρχίσω το ψάξιμο
Δεν προκαλώ κανένα Απλά δεν υπάρχει σε όλο τον κόσμο πείραμα με επιτάχυνση 43g
Στο Μετσόβιο η σεισμική βάση φτάνει μέχρι τα 2 g και οι δοκιμές σπάνια ξεπερνούν το 1 g γιατί 1 g είναι η μεγαλύτερη καταγεγραμμένη επιτάχυνση στην Ελλάδα και 2,9g η μεγαλύτερη επιτάχυνση σεισμού στον κόσμο όλο ( στην Χιλή ) στα 9,5 Ρίχτερ
Τελευταία επεξεργασία από seismic σε Τετ 15 Νοέμ 2017, 11:39 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.

Re: Η αιτία αστοχίας και η λύση για τον σεισμό.

#15
Το ενδεχόμενο τα g που να έβαλες στην κατασκευή σου να μην είναι ακριβώς 43 υπάρχει? Γιατι αν η μεγαλύτερη επιτάχυνση που καταγράφτηκε ποτέ στην ΓΗ είναι 9.5g. Σημαίνει ότι η κατασκευή σου αντέχει βιβλική καταστροφή. Και σκέφτομαι εγώ πχ (που δεν έχω καμιά απολύτως γνώση στατικής) στα 43g δεν νομίζω να υπάρχει καν έδαφος να στηρίξει την κατασκευή σου. Οπότε ποιο το νόημα?

Re: Η αιτία αστοχίας και η λύση για τον σεισμό.

#16
Antonyd έγραψε:Το ενδεχόμενο τα g που να έβαλες στην κατασκευή σου να μην είναι ακριβώς 43 υπάρχει? Γιατι αν η μεγαλύτερη επιτάχυνση που καταγράφτηκε ποτέ στην ΓΗ είναι 9.5g. Σημαίνει ότι η κατασκευή σου αντέχει βιβλική καταστροφή. Και σκέφτομαι εγώ πχ (που δεν έχω καμιά απολύτως γνώση στατικής) στα 43g δεν νομίζω να υπάρχει καν έδαφος να στηρίξει την κατασκευή σου. Οπότε ποιο το νόημα?

Άλλο τα Ρίχτερ άλλο η επιτάχυνση σε g Η μεγαλύτερη επιτάχυνση σε g που έγινε ήταν κοντά 3 g
Τα Ρίχτερ μετράνε την ένταση στο επίκεντρο του σεισμού Τα g την τελική επιτάχυνση που φτάνει κάτω από την βάση του σπιτιού.
Δεν είναι λάθος Πλάτος ταλάντωσης 0,22 εκατοστά Συχνότητα 7 Hz
Δες αυτό το βίντεο που έχει συχνότητες στην οθόνη Η συχνότητα των 7 Hz τεριάζει γάντι με την συχνότητα που είχε το πείραμα το δικό μου προς το τέλος του βίντεο.
βίντεο με συχνότητες https://www.youtube.com/watch?v=2c8qtIduEHM
Δικό μου πείραμα. Η μεγαλύτερη συχνότητα είναι μετά το 2,40 δευτερόλεπτο και τεριάζει η συχνότητα με την συχνότητα των 7 Hz του άλλου βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
Οπότε τα δεδομένα αλλάζουν Σε φυσικό σεισμό που έκανα το πείραμα με πλάτος ταλάντωσης 0,22 cm και με συχνότητα 7 Hz έχουμε ... a=( -(2*π*7)^2 * 0,22 ) / 9.81
3,14χ2=6,28χ7=43,96χ43,96=1932,4816χ0,22=425,1460/9,81= 43,34g φυσικού σεισμού Έδαφος φροντίζει ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας να υπάρχει
Το 9,81 είναι η επιτάχυνση της βαρύτητας στην Γη και ισούται με 1g
Τελευταία επεξεργασία από seismic σε Πέμ 16 Νοέμ 2017, 12:31 am, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.

Re: Η αιτία αστοχίας και η λύση για τον σεισμό.

#18
ΕΡΕΥΝΑ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΥΜΠΕΡΗΣ Με την μέθοδο σχεδιασμού πάκτωσης των κόμβων της ανώτατης στάθμης με το έδαφος ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις του σεισμού σε πιο ισχυρές περιοχές της δομής από αυτές τις περιοχές που οδηγούνται σήμερα. Αυτές οι ισχυρές περιοχές έχουν την ικανότητα να προλαμβάνουν και να αποτρέπουν την εμφάνιση του στρεπτοκαμπτικού λυγισμού και του λυγισμού πάνω στον κορμό των φερόντων στοιχείων καθώς και τις ροπές στους κόμβους και την ανάκλιση της βάσης οπότε ευελπιστώ να εμφανίζονται λιγότερες εντάσεις και αστοχίες. Τώρα η ροπή αδράνειας είναι μία περιφερειακή δύναμη που στρέφεται γύρο από μία άρθρωση. Αν θέλεις να σταματήσεις αυτή την ροπή δηλαδή να την σταματήσεις με μία άλλη αντιρροπή την σταματάς πιο εύκολα με ελάχιστη δύναμη πάνω στην περιφέρεια περιστροφής της. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που μεταφέρω την πάκτωση του εδάφους στο δώμα. Αν πακτώσουμε στην βάση τότε έχουμε έναν τεράστιο μοχλοβραχίονα με υπομόχλιο το έδαφος και δύναμη την αδράνεια. Άντε να σταματήσεις μετά αυτές τις εντάσεις ροπής που κατεβάζει ο μοχλοβραχίονας των δέκα ορόφων του τοιχώματος. Είναι σαν να προσπαθείς να ανοίξεις μία πόρτα από τον μεντεσέ. Ανοίγει πιο εύκολα από το πόμολο που είναι στην περιφέρεια. Τι επιτυγχάνουμε με αυτήν την μέθοδο Παραλαμβάνουμε όλες τις ανοδικές εντάσεις της ροπής αδράνειας πάνω στο δώμα με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας και τις οδηγούμε μέσο της κατακόρυφης ισχυρής δομής του τοιχώματος ξανά μέσα στο έδαφος. Δηλαδή τις επιστρέφουμε μέσα στο έδαφος και δεν τις οδηγούμε πάνω στους κορμούς των φερόντων στοιχείων στις μικρές ανίσχυρες διατομές τους που τις κατευθύνεται Η μεγάλη όμως ουσιώδη διαφορά της πάκτωσης εδάφους - δώματος από την πάκτωση του εδάφους - βάσης είναι η εξής
Η αδράνεια κατεβάζει στο τοίχωμα μεγάλες ροπές ανατροπής στην βάση. Δηλαδή ο κορμός του τοιχώματος κοντά στην βάση αλλά και η ίδια πακτωμένη βάση δέχεται μεγάλες ροπές. Η πάκτωση στο δώμα που εφαρμόζει η ευρεσιτεχνία μου δεν κατεβάζει καμία ροπή στην βάση. Η πάκτωση στο δώμα ανεβάζει την ροπή στο δώμα, και καταργεί τον μηχανισμό μοχλού που έχει το υποστύλωμα με την λειτουργία πάκτωσης της βάσης. Αυτό σημαίνει μύωση των εντάσεων στο δώμα από ότι εφαρμόζονται στην πάκτωση της βάσης. Σημαίνει καμία στροφή κανένα υπομόχλιο κανένας μηχανισμός κοντά στην βάση καμία εφελκυστική αστοχία. Βασικά αυτό που επιτυγχάνει η πάκτωση στο δώμα δεν είναι μόνο ότι σταματά το ανασήκωμα της βάσης αλλά καταργεί 100% και την στροφή του κορμού του υποστυλώματος κοντά στην βάση που είναι η κύρια αστοχία των κατασκευών. Το δικό σας τοίχωμα δέχεται εφελκυστικές εντάσεις τις οποίες μεταβιβάζει στην δοκό γιατί ο οπλισμός σας σταματά μέσα στο πέλμα της βάσης
Το δικό μου τοίχωμα δέχεται μόνο θλιπτικές εντάσεις Τις εφελκυστικές εντάσεις της αναλαμβάνει ο μηχανισμός και τις στέλνει μέσα στα βάθη της γης και όχι πάνω στην δοκό γιατί ο οπλισμός που παίρνει τον εφελκυσμό είναι πακτωμένος μέσα στο έδαφος και δεν σταματά στο πέλμα της βάσης. Μέθοδος όπλισης σκυροδέματος της υπάρχουσας τεχνολογίας των κατασκευών καθώς και τα προβλήματα που παρουσιάζει
Μηχανισμός Συνάφειας
Η συνεργασία μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα σε μια κατασκευή από Ο.Σ. επιτυγχάνεται με τη συνάφεια. Με τον όρο συνάφεια ορίζεται η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών που παρεμποδίζουν τη σχετική ολίσθηση μεταξύ των ράβδων του οπλισμού και του σκυροδέματος που τις περιβάλλει. Οι επιμέρους μηχανισμοί της συνάφειας είναι η πρόσφυση, η τριβή και, για την περίπτωση ράβδων χάλυβα με νευρώσεις, η αντίσταση του σκυροδέματος το οποίο εγκλωβίζεται μεταξύ των νευρώσεων. Η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών αυτών θεωρείται ισοδύναμη με την ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια επαφής σκυροδέματος και χάλυβα. Όταν οι τάσεις αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος επικάλυψης κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων του χάλυβα με αποτέλεσμα να μην υφίσταται πια ο μηχανισμός της συνάφειας.

Βέβαια από την βιβλιογραφία ξέρουμε ότι η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης του σκυροδέματος και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού. Η αύξηση της οριακής τιμής τους επιτυγχάνεται με αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος. Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού (συνδετήρων) δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών στην διεπιφάνεια οπλισμού και σκυροδέματος.
Συσχετισμός Προδιαγραφών σκυροδέματος – χάλυβα.
Από την βιβλιογραφία ξέρουμε ότι οι αντοχές του σκυροδέματος στην θλίψη είναι 12 φορές μεγαλύτερες από ότι είναι σε εφελκυσμό. Ξέρουμε ότι δεν είναι ιδιαίτερα ελαστικό υλικό όπως είναι ο χάλυβας. Ξέρουμε ότι δεν έχει ιδιαίτερες αντοχές στην διάτμηση και τις τέμνουσες όπως έχει ο χάλυβας.

Η μέθοδος όπλισης μέσο της συνάφειας χρησιμοποιείτε από τον σύγχρονο αντισεισμικό σχεδιασμό για την αύξηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του σκυροδέματος.
Ωστόσο μετά από έρευνα που έκανα διαπίστωσα ότι εμφανίζονται πολλά προβλήματα τα οποία ακυρώνουν μετά από ορισμένες τιμές εντάσεων την συνεργασία μεταξύ του σκυροδέματος και του χάλυβα
Υπάρχει η ανάγκη να εφευρεθεί μία άλλη μέθοδος όπλισης η οποία να επιτρέπει την απόλυτη συνεργασία αυτών των δύο υλικών (του χάλυβα και του σκυροδέματος )ώστε αυτά τα δύο συνεργαζόμενα υλικά να μπορούν να εξαντλήσουν στο μέγιστο ( 100% ) τις ιδιαίτερες ικανότητές τους ως προς ορισμένες φορτίσεις όπως είναι η θλίψη για το σκυρόδεμα και ο εφελκυσμός για τον χάλυβα, χωρίς η πρόωρη αστοχία του σκυροδέματος να αναιρεί τις προδιαγραφές αντοχών του χάλυβα.
Με την μέθοδο όπλισης της συνάφειας παρατηρείται ότι ο οπλισμός του χάλυβα δεν εξαντλεί στο 100% τις πραγματικές του προδιαγραφές ως προς τον εφελκυσμό που καλείτε να αναλάβει, διότι αστοχεί πάντα πρώτο το σκυρόδεμα . Η πρόωρη αστοχία του σκυροδέματος εμφανίζεται όταν ενεργούν και άλλες εντάσεις πάνω του στις οποίες δεν εμφανίζετε να έχει και ιδιαίτερες αντοχές.
Αυτός είναι ο λόγος όπου σε πολλές σεισμικές αστοχίες του σκυροδέματος βλέπουμε τον χάλυβα πάντα ακέραιο, τραβηγμένο έξω από το σκυρόδεμα, αλλά ποτέ κομμένο.

Αυτή η πρωτιά της αστοχίας του σκυροδέματος σύμφωνα με την έρευνα που έκανα οφείλεται σε πολλούς ασύμμετρους παράγοντες. Τρις από αυτούς τους παράγοντες αναλύω πάρα κάτω Μετά ακολουθεί η λύση που δίνει η ευρεσιτεχνία σε κάθε ένα πρόβλημα. Πρώτη αιτία αστοχίας της συνάφειας του σκυροδέματος και του χάλυβα
Ξέρουμε ότι η ελαστικότητα του σκυροδέματος και η ικανότητά του στον εφελκυσμό είναι μικρότερη αυτής του χάλυβα. Κατά το λίκνισμα του φέροντα σκελετού στον σεισμό τα φέροντα στοιχεία παρουσιάζουν τον λυγισμό και τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό πάνω στον κορμό τους και αυτή η στροφή δημιουργεί την ακτίνα καμπυλότητας η οποία έχει την τάση να επιμηκύνει την μία πλευρά των στοιχείων και να συνθλίψει την άλλη τους πλευρά. Λόγο της εξωτερικής θέσεως που καταλαμβάνει το σκυρόδεμα επικάλυψης του οπλισμού έναντι του χάλυβα επάνω στο φέρον στοιχείο επιμηκύνεται περισσότερο από τον χάλυβα. Η αδυναμία όμως του σκυροδέματος επικάλυψης να ακολουθήσει αυτήν την παραμόρφωση επιμήκυνσης που δέχεται διότι δεν έχει την απαιτούμενη ελαστικότητα που χρειάζεται από την μία και η αδυναμία του από την άλλη στον εφελκυσμό που δέχεται, δημιουργεί διαφορετικές επιμηκύνσεις στα δύο συνεργαζόμενα υλικά με αποτέλεσμα την δημιουργία μικρών ρωγμών εξωτερικώς του σκυροδέματος επικάλυψης. Όταν οι τάσεις αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος επικάλυψης κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων χάλυβα με αποτέλεσμα να μην υφίσταται πια ο μηχανισμός της συνάφειας.
Βέβαια από την βιβλιογραφία ξέρουμε ότι η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης του σκυροδέματος και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού. Η αύξηση της οριακής τιμής τους επιτυγχάνεται με αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος. Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού (συνδετήρων) δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών στην διεπιφάνεια οπλισμού και σκυροδέματος.
Δεύτερη αιτία αστοχίας της συνάφειας του σκυροδέματος και του χάλυβα
Ξέρουμε ότι σε έναν φορέα εάν αρχίσει το φαινόμενο του λυγισμού, ο οπλισμός τείνει να επιμηκυνθεί, για να ακολουθήσει τον λυγισμό του κάθετου στοιχείου. Επειδή όμως ο χάλυβας υπόκεινται σε μεγάλες εφελκυστικές τάσεις, αντιδρά στην παραμόρφωση που του επιβάλουν τα εξωτερικά φορτία του σεισμού μέσο της συνεργασίας που έχει με το σκυρόδεμα με τον μηχανισμό της συνάφειας. Ώμος εμφανίζονται άλλοι διαφορετικοί μηχανισμοί (τύπου μοχλού) πάνω στους κορμούς των φερόντων στοιχείων οι οποίοι δημιουργούν ασύμμετρες και αντίρροπες εντάσεις σε επιμέρους σημεία του κορμού τους όπου δρα η συνάφεια με αποτέλεσμα η εντάσεις αυτές να εμφανίζουν μεγάλη αντίρροπη διαφορά δυναμικού.
Μηχανισμοί Ένα παράδειγμα μηχανισμού αποτελεί ένας απλός μοχλός στον οποίο ένα υπομόχλιο δημιουργεί έναν μηχανισμό ο οποίος αναλόγως της θέσεώς του επί του μοχλού μπορεί να πολλαπλασιάσει την δυνατότητα ανύψωσης φορτίων με μικρή εφαρμοζόμενη δύναμη. Τέτοιοι μηχανισμοί δημιουργούνται και στα φέροντα στοιχεία ενός δομικού έργου. Αυτοί οι μηχανισμοί καταπονούν με περισσότερες φορτίσεις συγκεκριμένα σημεία των φερόντων στοιχείων της κατασκευής. Αυτό το υπομόχλιο του απλού μοχλού, πάνω στις κατασκευές είναι αόρατο αλλά υπαρκτό και δημιουργείτε όταν ένα στοιχείο του φέροντα οργανισμού έχει ταυτόχρονα περιοχές του κορμού του που παρουσιάζουν επιμέρους ελαστική και άκαμπτη συμπεριφορά. Συνήθως άκαμπτη συμπεριφορά παρουσιάζεται στα άκρα τους κοντά στους κόμβους και ελαστική συμπεριφορά στον κεντρικό κορμό των στοιχείων.
Εκεί που συναντιέται η ελαστική συμπεριφορά του κορμού του στοιχείου με την ακαμψία του υπόλοιπου τμήματός του, δημιουργείται αυτός ο αόρατος μηχανισμός του υπομοχλίου. Αυτός ο μηχανισμός μιμούμενος τον απλό μοχλό, πολλαπλασιάζει τις εντάσεις του σεισμού πλησίον των κομβικών άκαμπτων τμημάτων του στοιχείου και για τον λόγο αυτό οι περισσότερες αστοχίες εμφανίζονται λίγο πιο μακριά από τα κομβικά τους σημεία , δηλαδή στην θέση του υπομοχλίου που ονομάζουμε κρίσιμη διατομή.
Ας εξετάσουμε τώρα την λειτουργία αυτού του μηχανισμού που δημιουργεί από την μια η ελαστική και από την άλλη η άκαμπτη συμπεριφορά του κορμού του στοιχείου εν σχέση με τον μηχανισμό της συνάφειας ώστε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα ως προς τα προβλήματα που παρουσιάζονται .
Βασικά ο μηχανισμός του μοχλού είναι ένα κρίσιμο σημείο αστοχίας πάνω στον κορμό των στοιχείων ( δοκού ή υποστυλώματος ) όπου σε αυτήν την περιοχή του κορμού των διαχωρίζετε η φορά των εντάσεων δημιουργώντας αντίρροπες και ασύμμετρες ροπές.Βασικά ο μηχανισμός αυτός δημιουργεί εκ φύσεως πάντα αντίρροπες ροπές και είναι το σημείο εκείνο που διαχωρίζει τις τάσεις εφελκυσμού σε δεξιές και αριστερές στην μέγιστη τιμή τους.
Αυτός ο μηχανισμός αλλάζει την φορά των εντάσεων στην κρίσιμη περιοχή αφενός (δημιουργόντας αντίρροπες ροπές ) και αφετέρου δημιουργεί μεγαλύτερες εντάσεις στην ασθενέστερη περιοχή του κορμού των στοιχείων όπου δρα η μικρού δυναμικού αντοχή της συνάφειας. Οπότε εμφανίζονται μεγάλες εντάσεις σε περιοχές όπου η συνάφεια έχει μικρές εφεκλυστικές αντοχές εν σχέση με το άλλο τμήμα του κορμού του στοιχείου το οποίο έχει μεγαλύτερη συνάφεια και αντοχές εφελκυσμού λόγο του μεγαλύτερου μήκους του όπου δρα η συνάφεια. Αυτός ο μηχανισμός έχει σαν αποτέλεσμα να αστοχεί πρόωρα το σκυρόδεμα που ευρίσκεται από την μεριά της αδύναμης περιοχή αφήνοντας τον χάλυβα να εξοκείλει από αυτό, ακυρώνοντας τόσο τον μηχανισμό της συνάφειας όσο και τις εφεκλυστικές ικανότητες του χάλυβα που μπορεί να παραλάβει. Οπότε εδώ βλέπουμε ότι θα μπορούσαμε να έχουμε οικονομία στην ποσότητα του χάλυβα που τοποθετούμε στα υποστυλώματα αν μία άλλη μέθοδος οπλισμού εξαντλούσε 100% τις εφελκυστικές του ικανότητες.
Παράδειγμα. Υποθέστε ότι έχουμε ένα κερί το οποίο έχει μέσα του το φυτίλι Αν το σπάσουμε με τα χέρια μας στο κέντρο θα παρατηρήσουμε ότι στο σημείο του μηχανισμού και τελικά της αστοχίας θα υποχωρήσει μεν το κερί λόγο θλίψης, αλλά το φυτίλι δεν θα τραβηχτεί από καμία πλευρά έξω από το σώμα του κεριού. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει διαφορά δυναμικού στην συνάφεια του δεξιού και αριστερού κορμού του κεριού.
Αν όμως σπάσουμε το κερί κοντά στα άκρα του τότε θα παρατηρήσουμε το φυτίλι να ολισθαίνει και τελικά να βγαίνει από το σώμα του κεριού από την μεριά που έχει την μικρότερη συνάφεια. Εδώ ο μηχανισμός της συνάφειας είναι διπλά αδύναμος λόγο της θέσεως του μηχανισμού που αφενός δουλεύει σαν μοχλός και πολλαπλασιάζει τον εφελκυσμό προς το αδύναμο μέρος του κεριού, και από την άλλη η μικρή συνάφεια του αδύναμου μέρους του κεριού εν σχέση με την μεγάλη συνάφεια του άλλου μέρους του εξελκούν το φυτίλι εύκολα έξω από το σώμα του.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στα υποστυλώματα και τις δοκούς που παραλαμβάνουν ροπές στους κόμβους. Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντονο στους κάτω ορόφους και περισσότερο στο ισόγειο για τον εξής λόγο.
Τα καθ ύψος υποστυλώματα του φέροντα οργανισμού μιας πολυώροφης κατοικίας εκτείνονται από την βάση της κατασκευής μέχρι το δώμα. Η βάση του υποστυλώματος του ισογείου είναι εγκλωβισμένη μέσα στα θεμέλια του εδάφους ή των πετρωμάτων οπότε ο κορμός του υποστυλώματος κοντά στην βάση έχει μηδενική ελαστικότητα. Από την άλλη οι πάνω όροφοι έχουν πολύ μεγάλη ελαστικότητα. Λόγο αυτής της αναπόφευκτης διαφοράς ελαστικότητας και ακαμψίας πάνω στον κορμό του ιδίου υποστυλώματος δημιουργείτε μηχανισμός υποστυλώματος ( υπομόχλιο ) ένα μέτρο πάνω από την βάση.
Οπότε το υποστύλωμα του ισογείου σε έναν σεισμό συγκεντρώνει τις πιο πολλές καταπονήσεις ένα μέτρο πάνω από την βάση του διότι αυτό διαχειρίζεται μεγαλύτερες εντάσεις λόγο τις πολλαπλής ελαστικότητα των πάνω ορόφων και της μεγαλύτερης ακαμψίας που του επιβάλουν τα πολύ μεγάλα στατικά φορτία που παραλαμβάνει.
Δηλαδή το κάθε ένα υποστύλωμα του φέροντα και προπαντός τα υποστυλώματα του ισογείου στον σεισμό μετατρέπονται σε έναν μοχλό για πέτρες με το υπομόχλιο να βρίσκετε πλησίον της βάσης. Αφού το υπομόχλιο διαχωρίζει τις ροπές σε δεξιές και αριστερές, στο υποστύλωμα της κατασκευής συμβαίνει το ίδιο. Δηλαδή από τον μηχανισμό του υποστυλώματος ισογείου προς την βάση έχουμε αντίθετης φοράς τάσεις από ότι έχουμε από τον μηχανισμό και πάνω.( αντίρροπες ροπές )

Τρίτη αιτία αστοχίας της συνάφειας του σκυροδέματος και του χάλυβα
Υποθέστε ότι τοποθετούμε ένα ράβδο από χάλυβα μέσα σε βούτυρο .Αν τραβήξουμε την ράβδο του χάλυβα με το χέρι μας το βούτυρο θα φέρει μία μικρή αντίδραση λόγο του μηχανισμού της συνάφειας που έχει με τον χάλυβα, και μετά δεν θα αντέξει το τράβηγμα και θα αφήσει το σίδερο να ολισθήσει και να εξωλκεύσει έξω από το βούτυρο. Συμπέρασμα Δεν φτάνει να έχουμε έναν ισχυρό ράβδο από χάλυβα ο οποίος να αντέχει τις τάσεις εφελκυσμού. Πρέπει και το άλλο υλικό που αγκαλιάζει τον χάλυβα να είναι αρκετά δυνατό ώστε με το μηχανισμό της συνάφειας να το συγκρατήσει μέσα του. Αν δεν είναι αρκετά δυνατό, και δέκα ράβδους να έχουμε τοποθετήσει μέσα στο βούτυρο δεν θα παρατηρήσουμε μεγάλη αύξηση στην ικανότητα παραλαβής περισσοτέρων τάσεων εφελκυσμού. Το ίδιο παρατηρείται και στα φέροντα στοιχεία μιας κατασκευής. Ο χάλυβας είναι πολύ πιο ισχυρός από το σκυρόδεμα, και δεν συνεργάζονται τόσο ώστε οι ικανότητες εφελκυσμού του χάλυβα να εξαντληθούν 100% διότι αδυνατεί το σκυρόδεμα να το συγκρατήσει μέσα του. Αυτό για μένα λέγετε ανεπάρκεια ορθού σχεδιασμού στον σημερινό σύγχρονο αντισεισμικό σχεδιασμό, και σπατάλη χάλυβα που ανεβάζει το κόστος χωρίς μεγάλο όφελος.
Από τα τρία πάρα πάνω προβλήματα που αναφέραμε ότι εμφανίζονται κατά το λίκνισμα του σεισμού στα υποστυλώματα συμπεραίνουμε ότι υπάρχει η ανάγκη να εφευρεθεί μία άλλη μέθοδος όπλισης των κατασκευών η οποία να επιτρέπει την απόλυτη συνεργασία αυτών των δύο υλικών ώστε αυτά τα δύο συνεργαζόμενα υλικά να μπορούν να εξαντλήσουν το κάθε ένα ξεχωριστά στο 100% τις αντοχές των προδιαγραφών τους ως προς την θλίψη τον εφελκυσμό την διάτμηση και την κάμψη χωρίς η αστοχία του ενός να καταστρέφει τις προδιαγραφές του άλλου υλικού. Αλλιώς δεν έχει νόημα η αύξηση του οπλισμού αφενός και η αύξησης της διαστασιολόγησης του σκυροδέματος των στοιχείων αφετέρου, όταν το μεν πρώτο δεν μπορεί να ανταπεξέλθει λόγο του προβληματικού μηχανισμού και της αναποτελεσματικής συνάφειας , το δε δεύτερο αυξάνει τις σεισμικές αδρανειακές εντάσεις καθιστώντας αναποτελεσματική την αύξηση του σκυροδέματος των στοιχείων πάνω από ορισμένες τιμές διαστασιολόγησης. Λύση των τριών αναφερθέντων προβλημάτων με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας.
Λύση της πρώτης αιτίας αστοχίας
Με την μέθοδο του μηχανισμού της ευρεσιτεχνίας δεν υφίσταται ουδεμία συνάφεια μεταξύ του σκυροδέματος και του χαλύβδινου τένοντα λόγω του ότι αυτός περνά ελεύθερος το υποστύλωμα μέσα από μία σωλήνα πριν καταλήξει πάνω στο δώμα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην εμφανίζεται η ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια επαφής σκυροδέματος και χάλυβα οι οποίες όταν αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος επικάλυψης κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων του χάλυβα.
Αυτές οι εντάσεις που εμφανίζονται στη συνάφεια, ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας τις παραλαμβάνει αλλιώς. Ξέρουμε ότι σε έναν φορέα εάν αρχίσει το φαινόμενο του λυγισμού, ο τένοντας της ευρεσιτεχνίας τείνει να επιμηκυνθεί, για να ακολουθήσει τον λυγισμό του κάθετου στοιχείου. Επειδή όμως ο τένοντας της ευρεσιτεχνίας υπόκεινται σε μεγάλες εφελκυστικές εντάσεις, αντιδρά στην παραμόρφωση που του επιβάλουν τα εξωτερικά φορτία του σεισμού σε δύο περιοχές, αυτές των δύο άκρων του. Η πρώτη περιοχή αντίδρασης του κάτω άκρου του τένοντα ευρίσκεται κάτω από την βάση όπου είναι πακτωμένος μέσα στο έδαφος στα βάθη της γεώτρησης. Η άλλη αντίδραση του άνω άκρου του τένοντα στο δώμα προέρχεται από το περικόχλιο του τένοντα που είναι βιδωμένο επάνω του περισφίγγοντας το δώμα. Το περικόχλιο αντιδρά στην ανάκληση ανόδου του δώματος κατά το λίκνισμα της κατασκευής. Αυτή η παρεμπόδιση του περικοχλίου στην άνοδο – ανάκληση του δώματος δημιουργεί θλιπτικές εντάσεις στο δώμα με αρνητικό πρόσημο τις φοράς των ροπών ανατροπής τις οποίες παραλαμβάνει εύκολα το σκυρόδεμα λόγο της αυξημένης του ικανότητας ως προς την θλίψη. Κατ αυτόν τον τρόπο οι εντάσεις του σεισμού που παραλαμβάνει ο χάλυβας και το σκυρόδεμα εκτράπηκαν και οδηγήθηκαν σε διαφορετικές περιοχές πάνω στο δώμα και μετατράπηκαν από διατμητικές εντάσεις ( που εμφανίζει η συνάφεια ) σε θλιπτικές εντάσεις πάνω στο δώμα της οποίες όμως είναι ικανό να τις παραλάβει το σκυρόδεμα δίνοντας την δυνατότητα στον χάλυβα του τένοντα να εξαντλήσει τις εφελκυστικές του ικανότητες προτού αστοχήσει προσδίδοντας μεγάλο οικονομικό όφελος, αφού τώρα θα υπάρχει η δυνατότητα με λιγότερο οπλισμό να παραλαμβάνομαι περισσότερες εφελκυστικές εντάσεις. Αν μάλιστα εφαρμόσουμε με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας μία καθοδική ένταση στο υποστυλώματα ( η οποία να είναι μέσα στα πλαίσια της επαλληλίας ) αυξάνουμε και την αντοχή του σκυροδέματος ως προς όλες τις τέμνουσες και μειώνουμε την ακτίνα καμπυλότητας του σκυροδέματος επικάλυψης εξαλείφοντας τις μεγάλες ρωγμές
………………………………………………………………………………………………………..

Λύση της δεύτερης αιτίας αστοχίας ( μηχανισμός μοχλού )
Ο τένοντας της ευρεσιτεχνίας πακτώνεται στο δώμα και εκτίνεται διαπερνώντας ενιαίος τα υποστυλώματα όλων των ορόφων καθώς και το μήκος μιας γεώτρησης κάτω από αυτά όπου υφίσταται η δεύτερη πάκτωση του τένοντα μέσα στο έδαφος. Mε τον σημερινό σχεδιασμό ο οποίος χρησιμοποιεί τον μηχανισμό της συνάφειας υφίσταται το πρόβλημα που αναφέραμε πιο πάνω διότι η διαφορά δυναμικού πρόσφυσης ( στο σημείο όπου δημιουργούνται οι αντίρροπες ροπές) είναι μεγάλη. Με την μέθοδο της ευρεσιτεχνίας αυτή η διαφορά δυναμικού των αντίρροπων ροπών δεν υφίσταται διότι.
α) ο τένοντας δεν σταματά στην βάση αλλά εκτίνεται πακτωμένος μέσα στα βάθη της γεώτρησης οπότε το υπομόχλιο ευρίσκεται σε θέση ισορροπίας. β) Δεν υφίσταται πια διαφορά δυναμικού πρόσφυσης όπως συμβαίνει με την συνάφεια στο σημείο που δρουν οι αντίρροπες ροπές διότι οι πακτώσεις του τένοντα ευρίσκονται στα δύο άκρα του.
...............................................................................................................
Λύση της τρίτης αιτίας αστοχίας.
Κάθε υλικό έχει διαφορετικές προδιαγραφές αντοχής ως προς τις δυνάμεις της θλίψης του εφελκυσμού και της διάτμησης. Το σκυρόδεμα έχει μικρές αντοχές στον εφελκυσμό και την διάτμηση ενώ διαθέτει μεγάλη αντοχή στην θλίψη. Με την υφιστάμενη μέθοδος της συνάφειας παρατηρείται η ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια επαφής σκυροδέματος και χάλυβα οι οποίες αδυνατεί να παραλάβει το σκυρόδεμα διότι δεν είναι το είδος των δυνάμεων που μπορεί να παραλάβει. Λόγω του ότι στην μέθοδος της ευρεσιτεχνίας είναι ανύπαρκτος ο μηχανισμός της συνάφειας διότι ο τένοντας διαπερνά ελεύθερος το υποστύλωμα οι διατμητικές ακτινωτές εντάσεις που δημιουργούνται στην διεπιφάνεια σκυροδέματος χάλυβα με τον μηχανισμό της συνάφειας δεν υφίστανται. Ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας και η μέθοδος εφαρμογής που χρησιμοποιεί οδηγούν τις σεισμικές εντάσεις στο δώμα και στο έδαφος. Στο δώμα ο μηχανισμός πάκτωσης καταπονεί το σκυρόδεμα του υποστυλώματος μόνο με θλιπτικές εντάσεις οι οποίες έχουν αρνητικό πρόσημο διότι παρεμποδίζουν το επικλινή ανασήκωμα του δώματος προερχόμενο από την ροπή ανατροπής. Το σκυρόδεμα είναι πάρα πολύ ικανό στην θλίψη οπότε παραλαμβάνει χωρίς κανένα πρόβλημα τις θλιπτικές εντάσεις με αρνητικό πρόσημο που το αναγκάζει να δεχθεί η μέθοδος και ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας. Στο άλλο άκρο μέσα στο έδαφος ο μηχανισμός της άγκυρας δημιουργεί στην διεπιφάνεια των πρανών της γεώτρησης και των σιαγόνων της άγκυρας ακτινωτές θλιπτικές εντάσεις αυξάνοντας την τριβή και την πρόσφυση ώστε να επιτύχει ισχυρή πάκτωση. Κατ αυτόν τον τρόπο η μέθοδος της ευρεσιτεχνίας δεν καταπονεί το σκυρόδεμα με αξονικές διατμητικές τάσεις όπως συμβαίνει με την συνάφεια.
Συμπέρασμα Η μέθοδος της ευρεσιτεχνίας έλυσε τρία σοβαρά προβλήματα τα οποία δεν επέτρεπαν στον οπλισμό του χάλυβα να εξαντλήσει στο έπακρο τις προδιαγραφές που έχει ως προς τον εφελκυσμό διότι αστοχούσε πρώτο το σκυρόδεμα. Με την μέθοδο της ευρεσιτεχνίας με λιγότερο χάλυβα επιτυγχάνουμε μεγαλύτερες αντοχές στον εφελκυσμό οπότε έχουμε μεγάλη οικονομία στον οπλισμό του σκυροδέματος. Φυσικά μεγαλώνει και η αντοχή της κατασκευής ως προς τις σεισμικές φορτίσεις.

Re: Η αιτία αστοχίας και η λύση για τον σεισμό.

#20
Papajim202 έγραψε:

................................................................................................................................................................................................................................
"Before you criticize someone, you have to be careful because you can leave with his mind
Τελευταία επεξεργασία από seismic σε Πέμ 30 Νοέμ 2017, 5:11 pm, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης